Translate

Monday, November 11, 2013

Kelebihan Vitamin C Shaklee





Apa beza Vita C Plus dengan Vita C 500mg?




Mana satu lagi power?
Apa kelebihan Vita C shaklee berbanding jenama lain?


---------------------------------------------------------------

1. “ Sustained Release Vita C Plus” Shaklee adalah Natural (semulajadi) bukan sintetik.


2. Vitamin C Shaklee bersifat "Sustained Release". Kekal dalam badan selama 5 jam dan dilepaskan perlahan - lahan seperti makan 1 setengah biji oren dalam 1 jam.

3. 1 tablet Vitamin C Shaklee bersamaan dengan khasiat 7 setengah biji oren..

4. Vitamin C Shaklee mempunyai bioflavonoids 

Bioflavonoids adalah pigmen tumbuhan-tumbuhan yang dijumpai banyak di dalam buah-buahan sitrus. Ia membantu dalam penyerapan vitamin C sepenuhnya dan memelihara vitamin C itu sendiri daripada oksidasi.. kurangkan radang, elak vitamin teroksida, booster untuk absorption vitamin c

5. Selain itu, ia juga menjaga DNA dalam badan dan bertindak sebagai antioksidan. Sel flavonoids juga bertindak mencegah cancer 

6. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan

7. Lebih sesuai bagi mereka yg ada masalah gastroesophaegeal reflux. Kerana Vit C Shaklee kurang acidity (dihasilkan daripada ekstrak kanji jagung bukan dr ekstrak oren seperti jenama yg lain)

8. Tambahan lagi ia dapat membina sel warna kulit yang cantik


*Hesperidin - Hesperidin mempunyai struktur yang sama dengan hydroquinone , bahan yang digunakan secara meluas untuk merawat bintik hitam dan masalah pigmentasi. Seperti hydroquinone, hesperidin berkerja dengan mengurangkan kapasiti sel kulit untuk menghasilkan tyrosine (enzim yang bertanggungjawab menghasilkan melanin- pigmen kulit). Akan tetapi , hesperidin tidak mempunyai sebarang kesan sampingan seperti hydroquinon.Kajian juga menunjukkan hesperidin mengurangkan penghasilan tyrosine secara dengan selamat. Kerana itu , ia mampu mengurangkan penuaan , melindungi salur darah dan mengurangkan tanda-tanda penuaan.

No comments:

Post a Comment